De Barcode Scan App maakt gebruik van de Exact Online API om uw gegevens real-time bij te werken in Exact Onlne. Exact Online heeft onlangs aangekondigd om de API limieten aan te scherpen om de belasting van de API te verlagen:

https://support.exactonline.com/community/s/knowledge-base#All-All-DNO-ReleaseNote-rn-2101-rn-appcenter-applmts

De volgende wijzigingen worden doorgevoerd die gevolgen kunnen hebben voor uw gebruik van de Barcode Scan App:

Maximaal 10 foutmeldingen per gebruiker per uur

U kunt nog maximaal 10 foutmeldingen per endpoint per gebruiker per uur terugkrijgen. Daarna wordt uw toegang voor 1 uur geblokkeerd. Dit betekend dus wanneer u tijdens het verwerken van uw voorraad regelmatig verkeerde handelingen doorvoert de Barcode Scan App voor een uur lang niet te gebruiken is.

In de Barcode Scan App zijn er op diverse plekken controles ingevoerd die u wijzen op een potentieel verkeerde invoer. De invoer wordt dan met rood aangegeven en ook de verzendknop zal rood kleuren. Wees hierop alert en zorg er voor dat u uw ingevoerde gegevens goed controleert voordat u deze verzend.

Maximaal 5.000 calls per administratie per dag en maximaal 60 calls per minuut

Per dag mogen er maximaal 5.000 calls worden gestuurd naar de API. Ook kunnen er maximaal 60 calls per minuut worden gemaakt. Wanneer dit aantal wordt overschreden stop (tijdelijk) de werking van de API en daarmee de Barcode Scan App. Mocht dit voor uw administratie een probleem zijn, neem dan contact op met Exact Online.

In de Barcode Scan App kunt u het aantal resterende calls terug vinden op de instellingen pagina onder het tab Cache:

Exact Online Premium

Wanneer het aantal calls niet voldoende is voor het dagelijkse gebruik met uw administratie kunt u overstappen naar Exact Online Premium. Met deze versie van Exact Online heeft u de mogelijkheid om aanvullende API calls bij te kopen. Neem hiervoor contact op met Exact.