FAQ – Frequently Asked Questions
Op deze pagina vindt u de meest voorkomende vragen en de bijbehorende antwoorden over de Barcode Scan app voor Exact Online.
Wat kan ik met de Barcode Scan App voor Exact Online?
Met de barcode scan app kunt u:
- Binnenkomende goederen inboeken
- Orderpicking / verkooporders verwerken
- Verkooporders aanmaken
- Producten verplaatsen (tussen verschillende magazijnen of voorraadlocaties)
- Retouren verwerken
- Transacties inzien
- Inzicht in de voorraad
- Aanvullen materiaal (bulk naar grijpvoorraad)
- Verkoop orders controleren
- Producten tellen / balansen
- Producten in of uitboeken zonder verkooporder
- Labels afdrukken
- Instellingen wijzigen
- Overal en altijd inzicht in uw voorraad met de webinterface
- Werkorders
- Analyze
- Real-time voorraad beheer
Kijk ook het onderstaande filmpje om een goed beeld te krijgen over de mogelijkheden:
Snel van start met barcode scanning
Bekijk deze video om waarin snel de basis functionaliteiten worden uitgelegd:
Wat kost Barcode Scanning voor Exact Online?
De barcode scan app is 1 maand gratis te gebruiken. Ga naar https://www.barcodescan.nl/app om direct te beginnen.
Daarna kunt u bepalen of deze app goed bij uw proces past. U kunt dan een abonnement afsluiten voor de gewenste functionaliteit.
Op deze pagina kunt u meer informatie vinden over de verschillende abonnementen.
Hoe gebruik ik een barcode scanner met de Barcode Scan App?
De barcode scan app is te gebruiken op smartphone, tablet, pc of zelfs industriële barcode scanners. De app is ook prima zonder barcode scanner te gebruiken op een tablet of smartphone.
Diverse pagina’s in de app hebben een barcode veld zoals hieronder afgebeeld.
Druk op de knop met het barcode icoontje om barcodes te scannen met de camera van je smartphone of tablet. Voor het scannen van kleine aantallen is dit een prima oplossing. Scan je vaker een barcode? Gebruik dan een bluetooth of industriële barcode scanner om nog sneller te werken.
Het barcode veld is standaard geselecteerd wanneer je een pagina opent waardoor je direct een barcode kan scannen. Heb je ergens anders op de pagina geklikt en wil je weer een barcode scannen? Zorg er dan voor dat je eerst het barcode veld selecteert voordat je een nieuw artikel scant.
Een (bluetooth) barcode scanner moet zo ingesteld zijn dat de gescande barcode als toetsenboard invoer wordt doorgegeven (HID). Daarbij is het van belang dat de barcode wordt afgesloten met een Enter (suffix). Dan wordt de barcode scan goed door de app herkend en direct verwerkt.
Op deze pagina hebben we uitgelegd welke mogelijkheden er zijn om een barcode scanner te gebruiken.
Hoe kan ik aantallen wijzigen?
Er zijn een aantal verschillende manieren om het aantal producten te wijzigen:
Barcode scannen
Scan de barcode van het product om er 1 bij op te tellen.
Plus of min knop
Gebruik de plus en min knop om het aantal producten te wijzigen:
Of geeft direct het aantal in door op het getal te drukken.
Dubbel klik
Dubbelklik op het product om het volledige aantal producten over te nemen. Wanneer je op het product dubbelklikt worden het aantal te leveren producten overgenomen. Wanneer het aantal en het aantal te leveren producten aan elkaar gelijk is verkleurt het product groen.
Swipe
Swipe de orderregel naar rechts om het volledige aantal producten over te nemen. Wanneer je de orderregel naar rechts swipet worden het aantal te leveren producten overgenomen. Wanneer het aantal en het aantal te leveren producten aan elkaar gelijk is verkleurt het product groen.
Is een product manco en wil je deze orderregel uit beeld hebben? Swipe de orderregel dan naar links tot hij rood verkleurt. De orderregel zal dan uit beeld verdwijnen als je het vinkje bij “Afgeronde orderregels verbergen” hebt aangezet.
Welke gegevens worden opgehaald uit Exact Online?
We halen voorraad gerelateerde gegevens (in en verkooporders, voorraad niveau, batch en serienummers) en daaraan gerelateerde stamgegevens op.
Wanneer worden de gegevens ververst?
Bij de eerste keer inloggen worden alle benodigde gegevens van Exact Online opgehaald. Dit kan even duren voordat alles is geladen. Daarna wordt iedere keer bij het inloggen gekeken of er wijzigingen zijn. Die worden dan vervolgens geladen. Dit duurt doorgaans ongeveer een minuut.
Wil je zelf de gegevens actualiseren? Dat kan, ga daarvoor naar de instellingen en druk op een van de onderstaande knoppen:
Wat gebeurt er als ik de proefperiode van 1 maand niet verleng?
U kunt 1 maand lang gratis gebruik maken van de Barcode Scan App voor Exact Online. Wanneer besluit de app toch niet verder te gebruiken kunt u het gebruik kostenloos opzeggen.
Hoe kan ik mijn proefabonnement omzetten in een maand of jaarabonnement?
Bevalt de Barcode Scan App dan kunt u uw proefperiode direct omzetten in een maand of jaarabonnement. Klik hiervoor in de app op Abonnement:
Hoe gaat Industrial IT om met de data van haar klanten?
Industrial IT gaan met grote zorg om met uw gegevens en zet zich graag in om uw data om te zetten in gerichte stuurinformatie voor uw bedrijf. Wanneer u geen gebruik meer wilt maken van onze diensten zullen wij op uw verzoek uw data verwijderen.
Waar worden mijn gegevens fysiek opgeslagen?
Wij slaan de gegevens op in het streng beveiligde datacenters in Nederland.
Hoe zijn de gegevens beveiligd?
- Wij slaan de gegevens op in het streng beveiligde datacenters in Europa.
- Wij slaan geen inlognamen en wachtwoorden op van Exact Online
- Uw gegevens worden in een database opgeslagen op de beveiligde servers. Deze database is op IP adres en met een versleuteld wachtwoord beveiligd.
- De toegang tot de database is vergrendeld met een geëncrypt wachtwoord;
- Industrial IT en zo ook de Barcode Scan App communiceert alleen over HTTPS. Het veiligste protocol op internet.
Overige vragen
- Hoe kan ik een opslag locatie als voorkeur opgeven?
- Hoe kan ik nieuwe gegevens laden?
- Hoe kan ik beveiligingsproblemen melden? Responsible disclosure
- Wat moet ik doen voordat ik kan beginnen met barcode scannen?
- Welke abonnementen zijn er beschikbaar?
- Hoe kan in de app installeren?
- De app herkent de barcode niet, wat nu?
- Is het mogelijk om een pakbon af te drukken vanuit de app?
- Waar kan ik mijn factuur terug vinden?
- Hoe werkt de GS1 of UDI barcode?
- Kan ik ook batch en serienummers registreren?
- Hoe kan ik FIFO (First In First Out) of FEFO (First Expired First Out) werken?
- Kan ik ook alleen de leverbare verkooporders weergeven?
- Kan ik mijn iPhone gebruiken met de app?
- Hoe kan ik verkooporders aan een specifieke gebruiker toewijzen?
- Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
- Welke barcodes ondersteund de Barcode Scan App?
- Kan ik meerdere verpakkingseenheden gebruiken?
- Hoe kan in foto’s en documenten toevoegen aan Exact Online?
- Hoe kan in printen via NiceLabel?
- Wat is een gebruiker voor de Barcode Scan App?
- Kan ik meerdere barcodes per artikel gebruiken?
- Welke rechten moeten er in Exact Online zijn ingesteld?
- Hoe kan ik rechten intrekken?