Vanuit de Barcode Scan App voor Exact Online kan je rechtstreeks retouren aanmaken.
Druk op de retour knop zoals hieronder afgebeeld om een nieuwe retourorder aan te maken.
Vervolgens verschijnen alle nog te verwerken retouren in een overzichtelijke lijst:
Klik op een van deze retouren om hem te verwerken of druk op de groene knop “Retour toevoegen” om een nieuwe retourorder aan te maken.
Retourorder toevoegen
Druk op de knop “Retour toevoegen” om een nieuwe retourorder aan te maken:
Vervolgens verschijnt er een lijst met verkooporders die zijn uitgeleverd waarvan je een retour kan boeken. Een artikel moet immers eerst zijn geleverd voordat je het kan retourneren. Selecteer een verkooporder door er op te klikken:
Er verschijnt een overzicht van de artikelen die zijn geleverd op de geselecteerde order. Per regel kan je aangeven of dit artikel opnieuw geleverd moet worden of dat dit gecrediteerd moet worden middels een creditnota.
Selecteer per regel het aantal artikelen wat geretourneerd moet worden.
Door een vinkje te zetten bij direct verwerken wordt de verkooporder direct afgehandeld en wordt er vanuit gegaan dat je de artikelen van de klant al terug hebt gekregen. Wanneer dit niet het val is, zet dan het vinkje uit. De retourorder wordt dan aangemaakt maar nog niet verwerkt. De retourorder verschijnt dan in het overzicht met retourorders en kan later worden verwerkt.
Wanneer je op verzenden klikt wordt de retourorder aangemaakt en eventueel direct verwerkt.